dilluns, 18 d’agost del 2008

Com podem conèixer el camí? 3. El camí etern

3. El camí etern
Examina'm, oh Déu, i coneix el meu cor, prova'm, i coneix els meus pensaments, i mira si hi ha algun camí dolent en mi, i mena'n pel camí etern. (Psalm 139, versicles 23 i 24).
Ensenya’m el teu camí, Senyor!
Jesús li diu: Jo sóc el camí i la veritat i la vida: ningú no ve al Pare sinó per mi (Evangeli segons Joan, capítol 14, versicle 6).
Jo sóc la porta: si algú entra per mi, serà salvat, i entrarà i sortirà, i trobarà pasturatge (Evangeli segons Joan, capítol 10, versicle 9).
Entreu per la porta estreta. Perquè és ampla la porta i espaiós el camí que mena a la perdició, i són molts els qui hi entren. Perquè és estreta la porta i angost el camí que mena a la vida, i pocs són els qui el troben (Evangeli segons Mateu, capítol 7, versicles 13 i 14).
Tot el que el Pare em dóna vindrà a mi, i el qui ve a mi no el trauré pas fora(Evangeli segons Joan, capítol 6, versicle 37).
Veniu a mi tots els qui esteu cansats i afeixugats, i jo us faré descansar (Evangeli segons Mateu, capítol 11, versicle 28).
En veritat, en veritat us dic: el qui escolta la meva paraula i creu al qui m'ha enviat, té vida eterna, i no va a condemnació, sinó que ha passat de la mort a la vida (Evangeli segons Joan, capítol 5, versicle 24).